Nauji teisiniai reikalavimai reklamai

Nauji teisiniai reikalavimai reklamai

Maisto papildų reklamos gairės

Maisto papildų reklamoje privalo būti nuoroda „Maisto papildas“.

Maisto papildų reklamoje draudžiama: nurodyti ar užsiminti apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jeigu tokios informacijos pateikimas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų. Neleidžiamų teiginių, pvz.: „Padėjo numesti svorį, sustiprino imuninę sistemą, padėjo užsiauginti ilgus plaukus“.

Galima naudoti tik įstatymo tvarka leistinus teiginius, kuriuos rasite prie maisto papildo aprašymo www.tikprofesionalams.lt. Jie turi būti neperfrazuoti.
Pvz.: Maisto papildas TRX2 turi šiuos teiginius:
Biotinas – padeda palaikyti normalią plaukų, odos ir gleivinių būklę;
Cinkas – padeda palaikyti normalią plaukų, nagų ir odos būklę;
Selenas – padeda palaikyti normalią plaukų ir nagų būklę;
Niacinas – padeda palaikyti normalią odos ir gleivinių būklę.

Norint vartoti leistiną sveikatinimo teiginį (kaip pateiktame pavyzdyje), maisto papildų reklamoje privalo būti pateikta informacija apie subalansuotos mitybos, sveiko gyvenimo būdo svarbą. Pvz.: Svarbu įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas.

Kosmetikos reklamos gairės

Nuomonė irgi yra traktuojama kaip reklama, todėl vartotojų atsiliepimai yra traktuojami kaip reklama ir turi atitikti reklamai nustatytus reikalavimus.

Reklamoje draudžiama naudoti teiginius, vaizdinius ar kitus ženklus, kurie perkeltine ar kita prasme įteigtų, kad kosmetikos gaminiai turi savybių arba funkcijų, kurių iš tiesų neturi.

Kosmetikos gaminių reklamoje vartojami teiginiai turi būti pagrįsti teisinga ir su gaminiu susijusia informacija: teiginyje nurodyta sudedamoji dalis būtinai turi būti gaminyje, konkrečios sudedamosios dalies savybės neturi būti siejamos su gaminio savybėmis.

Jeigu nurodoma, kad gaminys turi gydomųjų ar profilaktinių savybių, toks gaminys privalo būti registruotas kaip vaistinis preparatas ar medicinos prietaisas. Todėl reklamuojant paprastus kosmetikos gaminius negalima naudoti tokių teiginių kaip „priešuždegiminis poveikis“, „gydo aknę“, „sumažino raukšles“ ir t.t., kurie nurodo, jog gaminys gali turėti profilaktinių ar gydomųjų savybių.

Susiję prekės

All comments